האומץ לחלום חלומות גדולים

פורסם במקור בפרופיל שלי בפייסבוק ב- 18 באוקטובר 2011

גלעד שליט שב הביתה. היה מטלטל וקשה להאמין שהוא נחטף אי אז לפני חמש וחצי שנים. הימים נקפו והיה קשה להאמין ולשאת את המחשבה שהוא נמק בשבי. ועכשיו הוא שב הביתה, ושוב קשה להאמין שהנה, החלום התגשם. 

אמונה. ללא האמונה הבלתי מעורערת של הוריו ומשפחתו של גלעד שליט שהם מחזירים את גלעד הביתה – זה לא היה קורה. האמונה הזו היא אמונה בלתי מתפשרת, בלתי מעורערת, כזו שאינה מטילה ספק במטרה או בדרך אליה.

נחישות. ללא הנחישות החדה, המדויקת, האינסופית של הוריו ומשפחתו של גלעד שליט – זה לא היה קורה. הנחישות הזו היא המנוע שהניע את התהליך שהביא בסופו של דבר לחזרתו של גלעד לחיק משפחתו. הנחישות הזו, היא כוח, כוח אדיר, שעשה את הכמעט בלתי אפשרי.

If Your Dreams Do Not Scare You, They Are Not Big Enough אמרה אלן ג'ונסון-סירליף לפני כמה חודשים. ג'ונסון-סירליף, נשיאת ליבריה וכלת פרס נובל לשלום 2011, הייתה לנשיאה הראשונה של מדינה אפריקאית. במשך ארבעה עשורים היא ניהלה מאבקים פוליטיים בליבריה. היא ידעה גלות, מאסר ואיום להוצאתה להורג. לפני כחמש שנים נבחרה לנשיאות, ומאז היא מגשימה את חלומה: שיקומה של מדינתה שהייתה אחת המדינות העניות באפריקה.

"אם חלומותיכם לא מפחידים אתכם, הם אינם גדולים מספיק", אמרה בנאום לבוגרי הארוורד והוסיפה: "רק בגלל שמשהו לא נעשה עד כה, עוד לא אומר שהוא לא יכול להיעשות".

הוריו ומשפחתו של גלעד שליט וכל האנשים שהקיפו אותם עשו את הבלתי ייאמן. הסיכויים ליצור מציאות ותנאים שיאפשרו את חזרתו הביתה היו קטנים, קטנים מאוד. ועובדה. הם עשו זאת.

עלינו ללמוד ממשפחת שליט ומג'ונסון-סירליף. שיעור אדיר הם מלמדים אותנו: שיעור על האומץ לחלום בגדול. שיעור על אמונה בלתי מתפשרת. שיעור על נחישות בלתי נגמרת. שיעור על השילוב של כל אלה, בדרך להשגת היעד הנכסף.
אנחנו, שרוצים לשנות מן היסוד את המציאות הכלכלית-חברתית-תרבותית שבה אנו חיים, עשויים בקלות להיתפס לרגעים של ייאוש, פסימיות והטלת ספק: "האם זה אפשרי להשיג את חלומנו? זה באמת ריאלי ובר השגה? באמת נוכל לעשות כאן שינוי עמוק…?".
התשובה היא כן.

כן, כן, כן. ואומר שוב, אם לא היה ברור – כ ן !
אנחנו יכולים ואנחנו נעשה.

אם נעיז לחלום, נוכל לראות את חלומנו קורם עור וגידים. אם נאמין ללא היסוס בצדקת דרכנו, נוכל להפוך כאן מן היסוד את מה שעקום, מעוות ולא צודק. אם נשמור על נחישות מוחלטת, נשיג בגאון את מה שראוי לנו להשיג: חברה של שיוויון, צדק, שלום ואחווה.

וממש כמו משפחתו של גלעד שליט והמוני הפעילים שליוו אותם לכל אורך השנים האלה, גם אנחנו נמשיך להאמין ללא פשרות ביכולתנו לשנות, ויחד נצעד בנחישות איתנה עד שניצור כאן עולם טוב לכל.

ועד אז – אנחנו לא רואים ממטר.

306364_302604939765570_835834599_n

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *